الصفحات

توب الدنيا ... يتغير شكله ولونه ومقاسه كل شوية ... شوية يضيق... وشوية يوسع .... شوية لون برد الليل... وشوية لون دفا الشروق ...


الأحد، 15 مارس 2009

حنين ...
صور بتنط في راسي عن أفلام كارتون قديمة ... سفينة صغيرة وسط مية مليانة سفن كبيرة .... بيت صغير الدنيا بتكبر حواليه وهو عمال يقدم ....
أنغام وحاجات بتفكرني بزمان ... ماجدة الرومي بتغني كلمات أو مع الجريدة ... مدحت صالح بيغني محبتك جنون أو بحلم على قدي .... وانا طفل صغير قاعد يلعب بالميكانو جنب البلكونة :)
حاجات بحبها وحاجات بتكسف منها وحاجات بتهزني ... حاجات بتزعلني ....
حاجات مكنتش فاهمها ومفهمتهاش غير لما كبرت .... حاجات خبيتها عن كل الناس وفضلت مستخبية لحد دلوقتي ...
شنطة كبيرة في دولابي مليانة ورق وصور و حاجات تانية غريبة ... ورقة هدية ... حتة من ورقة شكولاتة .... اجندات ... كراسات ... مجلات كنت بعملها وانا صغير .....
واللي مش باين ... احلام .... زعل ... فرحة ...
حياة .... ساعات بحس نفسي مفصول عن كل ده .... كأنها حياة حد تاني وأنا بتفرج على حاجته ... أو كأني عشت حياة تانية بشخصية تانية وخلصت .....
وبدأت حياة جديدة ....
هي كمان فيها أحلام و لحظات زعل ولحظات فرحة ....
هي كمان بتكون ذكريات هشوفها بكرة .....
وبكرة هعيش حياة تالتة ....
وهشتاق أوي للحظات اللي كنت بكتب فيها كدة براحتي .... وكنت بدوق طعم كل حاجة كأنها جديدة عليا .... وبجرب كل حاجة لأول مرة ...
هستمتع بإني عشت كل ده ... وهحب انبهار الناس وانا بحكيلهم ....
هبص ساعتها لحياتي .... هحس بطعم الإنجاز .... هحس إنها كان ليها حجم ... مكانتش مجرد صورة على ورق ....
أنا بحب حياتي .... بحب مكاني هنا ودلوقتي ... وانا باصص لقدام ... قادر احلم ... وقادر اقول بقوة ... إن شاء الله هحقق الحلم ....
قادر اتكلم براحتي .... قادر احب الناس ...والاقي ناس تحبني وتقدرني .....
قادر احلم حتى ببنت تشاركني كل ده وانا راضي بالشركة دي .... احلم معاها وتحلم معايا .... ويكبر ويتحقق الحلم واحدة واحدة .... ونبني سوا الذكرايات اللي هيتكونلها مابينا في يوم من الأيام ....
حنين .....

ليست هناك تعليقات: